На "гарячій лінії" – податкове законодавство з питань справляння акцизного податку з реалізації пального.

Завідувачем сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Покровсько – Добропільського управління ГУ ДФС у Донецькій області Юлією Нетунаєвою проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Податкове законодавство з питань справляння акцизного податку з пального».

Пропонуємо відповіді на найчастіші запитання громадян.

1. Хто є платником акцизного податку операцій з реалізації пального?

Суб’єкт господарювання, який здійснює будь-які операції, визначені абзацом другим пп.14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України є особою, яка реалізує пальне і відповідно до пп..212.1.15 п.212.1 ст.212 цього кодексу є платником акцизного податку.

Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 л (включно), крім операцій реалізації такого пального його виробниками.

2. Як зареєструватись платником акцизного податку з реалізації пального?

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального, форму якої затверджено наказом № 218.

Заява складається та подається до контролюючого органу за основним місцем обліку особи як платника податків винятково в електронній формі засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису  відповідальних осіб.

Підтвердженням отримання контролюючим органом заяви є перша квитанція.

Після автоматичної обробки заяви, за умови відсутності порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання встановлених  форми та порядку її заповнення і подання , особа не пізніше наступного робочого дня після надходження заяви засобами СЕАРП реєструється платником податку шляхом включення її до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального.

За результатами обробки заяви платнику засобами електронного зв’язку в електронному вигляді надсилається друга квитанція. Датою реєстрації платника податку є дата включення його до Реєстру.

Якщо у суб’єкта господарювання відбулися зміни в даних про пункти реалізації пального чи виявлено розбіжності або помилки в записах Реєстру щодо таких пунктів, йому надано можливість внести зміни шляхом подання заяви з позначкою «Зміни», яка подається  та приймається в такому самому порядку, як і для реєстрації.

3. Яка відповідальність за реалізацію пального без реєстрації?

За реалізацію пального без реєстрації платником акцизного податку та за порушення порядку реєстрації акцизних накладних в єдиному реєстрі акцизних накладних суб’єкта господарювання очікує відповідальність.

Так, п. 117.3 ст.117 Податкового кодексу передбачено, що здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку в порядку, визначеному цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних та фізичних осіб – підприємців у розмірі 100% вартості реалізованого пального.

4. Яка відповідальність за порушення терміну реєстрації акцизних накладних?

Розміри штрафних санкцій, які застосовуються до платника податків за порушення ним порядку реєстрації акцизних накладних і розрахунків коригування в ЄРАН, встановлено ст.120 Податкового кодексу України.

Так, п.120.1 цієї статті передбачено відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 2 до 40% суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених в акцизних накладних/розрахунках коригування, залежно від кількості днів порушення граничного терміну їх реєстрації в єдиному реєстрі акцизних накладних, визначеного п.231.6 ст.231 Податкового кодексу, а саме – на 15 календарних днів, що настають за датою їх складання.

За порушення граничного терміну реєстрації акцизних накладних в єдиному реєстрі акцизних накладних встановлено штрафні санкції, а саме за: порушення граничного терміну реєстрації акцизних накладних на 1 день – штраф не застосовується; 15 календарних днів, наступних за датою складання – штраф не застосовується; порушення граничного терміну від 1 до 15 календарних днів – розмір штрафу 2 % від суми акцизного податку; порушення граничного терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів – 10% акцизного податку; порушення граничного терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів – 20% суми акцизного податку; від 61 до 90 днів – 30%; порушення граничного терміну реєстрації від 91 і більше – 40% суми акцизного податку.

Покровсько-Добропільське управління
ГУ ДФС уДонецькій області