Звіт про роботу Центру надання адміністративних послуг Авдіївської міської ради за 2017 рік

Усі громадяни є споживачами адміністративних послуг.

Ми одержуємо паспорти, посвідчення водія, реєструємо місце проживання, шлюб, автомобіль, нерухоме майно, отримуємо будівельні дозволи тощо. Видача цих документів та вчинення дій і є адміністративними послугами.

1. Адміністративна послуга – це результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків такої особи відповідно до закону;

2. Суб’єкт звернення – це фізична або юридична особа, яка звертається за отриманням адміністративних послуг;

3. Суб’єкт надання адміністративної послуги – це орган виконавчої влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.

Отже кожен з нас за потреби отримати адміністративну послугу задається питаннями: «Де її можна отримати? Що від мене вимагається, щоб її отримати? Скільки це буде коштувати?» Адже отримання адміністративних послуг в Україні є справою складною, а інколи й витратною.

З метою створення зручних і доступних умов для отримання  адміністративних послуг в місті Авдіївка в грудні 2014 року  міською радою було прийнято рішення №6/49-1462  “Про створення Центру надання адміністративних послуг “(далі — Центр). Не зважаючи на складну ситуацію, яка склалася в місті за останні кілька років, Центр ні на день не припиняв свою роботу.

Основними напрямками діяльності Центру є:

1. Організація надання адміністративних послуг в найкоротші терміни і при мінімальній кількості відвідувань заявниками;

2. Спрощення процедури отримання адміністративних послуг та поліпшення якості їх надання;

3. Забезпечення інформування заявників щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг через адміністратора.

Центр розташовано в зручній частині міста, на 1-му поверсі адміністративної будівлі, загальною площею біля 400 кв.м. Приміщення Центру має зону очікування та зону обслуговування. Біля будівлі розташоване місце для   паркування автомобілів та велопарковка. Для осіб з обмеженими фізичними можливостями приміщення оснащене пандусом з поручнями.

В зоні очікування розміщено 4 інформаційних стенди зі зразками заповнення заяв та переліком документів, необхідних для отримання аміністративних послуги. Для зручності відвідувачів  є персональне робоче місце для роботи з комп'ютером, WI-FI доступ до мережі Інтернет, розташовані  зручні місця для заповнення документів та очікування.

Центр приймає відвідувачів з 9 до 17 години, по четвергах до 20 години без перерви. Вихідні – субота, неділя та святкові дні.

Центр здійснює свою діяльність за принципом «єдиного вікна». 

У відкритій частині Центру 8 робочих місць, які повністю технічно облаштовані.

В Центрі постійно працюють 13 фахівців: 6 адміністраторів, 3 державних реєстратори, 2 головних спеціалісти, 1 кадастровий реєстратор, 1 хол-менеджер ПрАТ «Ощадбанку». Інші суб’єкти надання адміністративних послуг ведуть консультаційний прийом в приміщенні Центру за графіком, що затверджено розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області.

На даний час з Центром співпрацюють 13 суб’єктів надання адміністративних послуг, а саме: Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області, Департамент архітектурно-будівельної інспекції у Донецькій області, 15 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України у Донецькій області, Головне територіальне управління юстиції у Донецькій області,  а також управління, відділи та структурні підрозділи військово-цивіьної адміністрації міста Авдіївка Донецької області.

У 2017 році кількість послуг що надаються через Центр збільшено на 17% і становить 114.

На виконання ст. 8 Закону України «Про адміністративні послуги»  на кожну адміністративну послугу суб’єктами надання адміністративних послуг розроблені  і затверджені інформаційні та технологічні картки, які передані для роботи адміністраторам Центру. В разі внесення змін до Закону інформація в картках своєчасно оновлюється.

За підсумками роботи за 2017 рік в Центрі зареєстровано:

  • звернень - 10916, з них:
  • надано адміністративних послуг — 7691;
  • надано документів дозвільного характеру — 51;
  • надано консультацій — 3161 (Консультації надаються не лише при особистому звернені громадян, а й за допомогою телефону та електронною поштою);

За період з січня по грудень 2017 року сформовано 1465 амін.справ на отримання адміністративних послуг.

Суб’єктами надання адміністративних послуг відмовлено в наданні послуг за 70  зверненнями. Безпосередньо заявниками було анульовано  12  звернень. Адміністраторами під час прийому заяв встановлено  22  порушення ст. 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме адміністративні правопорушення за проживання без реєстрації, в результаті чого було винесено постанови та накладено адміністративне стягнення у вигляді попередження.

З метою організації системи доступності адміністративних послуг в Центрі послуги надаються за наступними критеріями:

  • у сфері реєстрації бізнесу, реєстрації речових прав на нерухоме майно,  реєстрації громадських об’єднань із статусом юридичної особи, деякі питання Держгеокадастру (надання інформаційної довідки) - мешканцям області;
  • інші адміністративні послуги - мешканцям міста Авдіївка.

Найбільша кількість заяв в абсолютному значенні отримана для надання муніципальних послуг – 7504 (96 %). На другому місці по кількості прийнятих заяв – послуги у сфері Держгеокадастру– 187 (2,5 %), третє місце – це реєстрація декларацій про готовність об’єкта до експлуатації  (питання Державної архітектурно-будівельної інспекції)– 49 ( 0,7 % ).

Із загальної кількості зареєстрованих звернень адміністративні послуги  відносять до сфери:

 

Сфера надання адміністративної послуги
2016 рік од.
2017 рік од.
Показник результативності
Земельні відносини (питання органів місцевого самоврядування)
8
11
+ 3
Комунальна власність
84
84
0
Торгівля
21
15
- 6
Облік та розподіл житла
40
30
- 10
Архітектура
17
31
+ 14
Благоустрій
20
23
+ 3
Реєстрація декларацій про початок/готовність об’єкта до експлуатації  (питання Державної архітектурно-будівельної інспекції)
275
49
- 226
Реєстрація декларацій відповідності вимогам пожежної безпеки
5
1
- 4
Земельні питання (територіальний підрозділ Держгеокадастру України)
199
187
- 12
Реєстрація/знаття з реєстрації місця проживання фізичних осіб
615
494
- 121
Державна реєстрація бізнесу
392
358
- 34
Державна реєстрація нерухомого майна
113
168
+ 55
Оформлення та видача довідок
6908
6001
- 907
Надання витягів з держ.реєстрів через адміністраторів
129
289
+ 160
Державна реєстрація створення громадського об’єднання
-
1
+ 1
 

Із наведеної інформації можна зробити висновок, що досі перевершують адміністративні послуги соціального напрямку.

За 2017 рік в Центрі надання адміністративних послуг Авдіївської міської ради порушень термінів розгляду та надання адміністративних послуг не зафіксовано.

Додатково (по за переліком адміністративних послуг) за звітний період у зв’язку з перейменуванням вулиць та інших об’єктів топоніміки прийнято  281  особу, які забажали добровільно змінити місце реєстрації у паспорті громадянина України

Відповідно до Порядку взаємодії державних кадастрових реєстраторів під час надання деяких відомостей з Державного земельного кадастру, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 25.06.2015 №144, в приміщенні Центру здійснюється видача витягів з Держгеокадастру України, попереднє замовлення яких здійснюється за допомогою електронного сервісу - звернення до Державного земельного кадастру. Так за 2017 рік даною можливістю скористалась 41 особа.

Крім того, в Центрі надання адміністративних послуг Авдіїїської міської ради здійснюється додатковий сервіс - це запис до черги на майбутній час, який можна здійснити при особистому звернені до адміністратора на рецепції, електронним листом або за телефоном.

Також зазначимо, що спільними зусиллями та на виконання підписаного Договору про співпрацю між військово-цивільною адміністрацією міста Авдіївка Донецької області та регіональним сервісним центром МВС в Донецькій області ведеться робота щодо надання в місті Авдіївка адміністративних послуг МВС, а саме:

- реєстрація та перереєстрація транспортних засобів;

- заміна посвідчення водія;

- видача міжнародного посвідчення водія;

- прийом запитів на отримання довідок про відсутність судимостей.

Послуги надаються пересувним мобільним сервісним центром МВС, який оснащено сучасним обладнанням. Спеціалісти сервісного центру  до міста  виїжджають за графіком та за попередньо складеним списком. Підготовча робота та безпосередньо прийом зацікавлених осіб здійснюється в Центрі надання адміністративних послуг Авдіївської міської ради. Так за консультацією та безпосередньо за отриманням даних послуг звернулося біля 250 осіб.

У зв’язку з тим, що деякі адміністративні послуги надаються на платній основі, тому для зручності споживачів в приміщенні Центру розміщено платіжний термінал Прат «Ощадбанку». Фахівець даної установи швидко і якісно надає допомогу в проведенні касових та інших платіжно-розрахункових операцій. За день роботи послугами фінансової установи можуть скористатись до 100 відвідувачів.

Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» визначено кількісні та якісні показники своєчасного виконання адміністративних послуг, постійно проводиться моніторинг якості їх надання. Запроваджене проведення соціологічного опитування шляхом анонімного анкетування, а також за допомогою «скриньки для звернень громадян», яка розташована в зоні очікування Центру та шляхом електронного звернення через електронну скриньку Центру  (Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.). Такий моніторинг проводиться для систематизації та контролю, з метою вивчення громадської думки щодо ефективності роботи та вивчення очікувань і задоволеності якістю наданих адміністративних послуг.

За його результатами встановлено:

  • жоден з респондентів (100%) не виявив порушень термінів підготовки та надання адміністративних послуг, а також не стикався з витребуванням додаткових документів та випадками прояву корупції під час надання певного виду адміністративної послуги;
  • із загальної кількості респондентів, що прийняли участь у опитуванні, вважають зручним місце розташування Центру - 87% , всі 100% респондентів вважають комфортним оснащення його приміщення, а саме, місця очікування, місця для заповнення бланків документів, облаштованість приміщення для відвідувачів та місця загального користування.
  • 93% респондентів, які прийняли участь у соціологічному опитуванні, вважають зручним існуючий графік роботи Центру.
  • більшість респондентів, а саме 81%, надали оцінку рівню обслуговування адміністраторами як «професійно та високоякісно», та 15% респондентів оцінюють рівень обслуговування як «на належному рівні»;
  • всі учасники соціологічного опитування засвідчують покращення якості надання адміністративних послуг у зв’язку із створенням Центру надання адміністративних послуг, зокрема, у зв’язку із встановленням єдиного для всіх видів послуг режиму прийому документів;
  • деякі респонденти виявили побажання покращити умови очікування громадян у Центрі, а саме: встановити в зоні очікування кава-машину та музичний супровід, а також здійснити організацію надання супутніх послуг (послуги ксерокопії). Зазначені пропозиції будуть розглянуто в майбутньому.

З метою інформування населення на офіційному Веб-сайті військово-цивільної адміністрації міста Авдіївка Донецької області (http://avdvca.gov.ua) розроблений розділ «Центр надання адміністративних послуг» де у повному обсязі розміщена інформація про функції, завдання та основні напрямки діяльності Центру.

Із прийняттям змін до законодавства, очікується, що в приміщенні Центру найближчим часом будуть надаватись послуги щодо прийому документів для виготовлення паспорта громадянина України, закордонного паспорта. Крім того, планується прийом та видача дозвільних документів Держпродспоживслужби України. Таким чином, громадяни міста зможуть отримувати всі ці послуги в одному місці. 

Для здійснення контролю за процедурами розгляду пакету документів для отримання адміністративної послуги планується ввести систему електронного документообігу та автоматизованого обміну даними між адміністраторами та суб’єктами надання адміністративних послуг. Система дозволить оперативно в електронному вигляді передавати документи, надані суб'єктами звернення для їхнього виконання, а також готові документи в день їх прийняття повертати до Центру.        

Перевага Центру полягає в тому, що послуги надаються прозоро, в одному місці, відсутній контакт суб’єкта звернення з чиновником. Документи приймаються за описом, відповідні рішення можливо отримати в чітко зазначений день, передбачений  законодавством.

Отже відвідувачам стало простіше отримати інформацію, консультацію чи певну послугу в максимально зручний час, при мінімальній кількості відвідувань, в доступній формі та в більш короткі терміни.

Робота в Центрі спрямована на однаково рівне поважне ставлення до всіх суб'єктів звернення.

Центр надання адміністративних послуг Авдіївської міської ради постійно удосконалює свою роботу, розширює спектр послуг, забезпечує комфортне перебування відвідувачів у Центрі та високу якість обслуговування. 

 

Начальник відділу, адміністратор відділу з надання адміністративних
послуг військово-цивільної адміністрації м.Авдіївка Донецької області,
керівник Центру надання адміністративних послуг
Авдіївської міської ради                                                                                                І.Молчанова

 

Звіт про роботу Центру надання адміністративних послуг Авдіївської міської ради за 2016 рік