Зміни у сфері реєстрації місця проживання

23 червня 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року №481 «Про внесення змін до Правил реєстрації місця проживання». Зміни стосуються особливостей реєстрації місця проживання в іпотечному житлі.

До форм заяв реєстрації місця проживання були внесені зміни. Особа, яка подає заяву про реєстрацію місця проживання, зобов’язана зазначити, чи перебуває житло в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов'язань.

У випадку перебування житла в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов'язань, для реєстрації місця проживання особи додатково подається письмова згода відповідного іпотекодержателя або довірчого власника.

Крім того, з метою перевірки права власності особи, що подала заяву для реєстрації місця проживання, на відповідне житло, а також перевірки перебування такого житла в іпотеці або в довірчій власності працівник органу реєстрації зобов’язаний  використовувати відомості Державного реєстру речових прав на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до нього.

Зазначені зміни стосуються реєстрації місця проживання усіх осіб, у тому числі неповнолітніх.

Особи, які  планують зареєструвати місце проживання за новою адресою, мають можливість попередньо перевірити відомості про житло, отримавши інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Інформація з Державного реєстру надається виключно за допомогою програмних засобів його ведення у паперовій або електронній формі, що має однакову юридичну силу та містить обов'язкове посилання на Державний реєстр прав.

Інформацію з Державного реєстру прав в електронній формі можна отримати дистанційно через сайти «Он-лайн будинок юстиції» (https://online.minjust.gov.ua) чи «Кабінет електронних сервісів» (https://kap.minjust.gov.ua). Для того, щоб отримати інформацію у паперовій формі необхідно звернутися до будь-якого державного реєстратора, центру надання адміністративних послуг в межах України незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

За отримання інформації з Державного реєстру прав справляється адміністративний збір у такому розмірі:

-0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації в паперовій формі (50,00 грн.);

-0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - отримання інформації в електронній формі (30,00 грн.).

Відділ реєстрації військово-цивільної
адміністрації міста Авдіївка Донецької області