З метою забезпечення потреби цивільного населення деяких регіонів країни, у тому числі Донецької області, у твердому побутовому паливі Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2024 року № 993 «Про затвердження Порядку надання одноразової грошової допомоги населенню протягом опалювального сезону 2024/25 року на придбання твердого пічного побутового палива».

Програма грошової допомоги на опалення реалізується за фінансової підтримки міжнародних організацій, зокрема УВКБ ООН. 

Всього на цей гуманітарний проєкт передбачено 1,2 мільярда гривень.

Хто має право на отримання грошової допомоги?

Одержувачами вказаної допомоги є особи, які фактично проживають у житлових будинках, житлових приміщеннях (житлових кімнатах), які опалюються твердим пічним побутовим паливом:

в 10-кілометровій зоні від лінії зіткнення (на момент подачі заяви);

та/або на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, територіях можливих бойових дій, включених до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінреінтеграції, для яких не визначена дата завершення бойових дій.

У якому розмірі надається грошова допомога?

Розмір одноразової грошової допомоги складає 21000 грн на одне домогосподарство на весь опалювальний сезон 2024/25 року.

Куди звертатися із заявою на отримання грошової допомоги та які документи необхідно подати?

Особи, що потребують допомоги, звертаються до 16 вересня 2024 р. із заявою до виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті ради або військової адміністрації населеного пункту в разі її утворення чи визначеного такою військовою адміністрацією органу (структурного підрозділу) (далі - орган місцевого самоврядування) за місцем розташування домогосподарства.

Заява подається в паперовій або електронній формі на адресу електронної пошти, визначену органом місцевого самоврядування, дієздатним повнолітнім членом сім’ї (домогосподарства) або законним його представником.

У разі подання заяви в електронній формі у заяві зазначаються відомості про документи, що підтверджують зазначену в заяві інформацію. У разі відсутності технічної можливості електронної інформаційної взаємодії можуть подаватися копії відповідних документів.

Під час подання заяви пред’являються:

1) копія документа, що посвідчує особу (паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України) одержувача та всіх членів сім’ї (домогосподарства), які фактично проживають у відповідному домогосподарстві;

2) копія довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податків одержувача та всіх членів сім’ї (домогосподарства), які фактично проживають у відповідному домогосподарстві, крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України;

3) копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (якщо в домогосподарстві є внутрішньо переміщені особи);

4) документи, що підтверджують факт проживання в домогосподарстві: паспорт громадянина України (з відміткою про реєстрацію місця проживання) та/або довідка (витяг) про реєстрацією місця проживання, та/або акт обстеження факту проживання особи без реєстрації місця проживання за даною адресою тощо.

Яким чином здійснюється виплата грошової допомоги?

Виплата допомоги буде здійснюватися за рахунок міжнародних організації, двома способами (на вибір одержувача), шляхом перерахування коштів:

на банківський рахунок заявника

грошовим переказом через міжнародну платіжну систему «Western Union».