- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
З 01.09.2020 року запрацювали введені Нацбанком вимоги до розкриття банками вичерпної інформації про послуги та їх повну вартість для клієнтів.
Дані зміни передбачені постановами Правління Національного банку від 28 листопада 2019 року № 141 "Про затвердження Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг" та від 14 травня 2020 року №62 "Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг".
Головна зміна - відтепер на сайтах банків і в рекламі повинна з'являтися тільки достовірна, правдива, актуальна і достатня за обсягом інформація про депозити та кредити, їх вартість, умови та ризики. Одним словом, банки не повинні вводити клієнтів в оману. Це дозволить споживачам розуміти умови отримання послуг, порівнювати послуги кількох банків і приймати дійсно виважені фінансові рішення. Національний банк затвердив вимоги до розкриття інформації в кінці минулого року, після того як отримав повноваження на захист прав споживачів.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Які права має споживач при обміні, поверненні та гарантійному ремонті товару? Що робити і куди звертатися, якщо продавець не хоче повертати гроші? Чи можна повернути неякісний товар без чеку за покупку і як відновити квитанцію? Яка продукція не підлягає обміну і поверненню в магазинах й на ринках? Як повернути гроші за товар, куплений в інтернет-магазині? Яка процедура успішного повернення покупки назад у магазин?
Згідно норм Закону «Про захист прав споживачів», кожен українець знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини не підходить покупцю. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.
Дані правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби та ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»). При цьому спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний в Інтернеті, магазині або на ринку як за готівку (безготівкові гроші), так і в кредит.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Звертаємо увагу споживачів, що постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 168 «Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» внесено зміни до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Відповідно до п.21 постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2006 №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» суб'єкт господарювання зобов'язаний:
- забезпечити доступ споживачів до торговельних об'єктів без здавання на збереження особистих речей, крім товарів, реалізація яких здійснюється у таких торговельних об'єктах;
- створити умови для збереження речей споживачів, у разі, коли вхід до торговельного об'єкта з товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Шановні споживачі!
Ви маєте право під час гарантійного ремонту (обслуговування) побутової техніки отримати з обмінного фонду відповідний товар.
Згідно ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець або виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Основні права споживачів, а також механізми їх захисту встановлено Законом України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII. Відповідно до статті 4 цього Закону споживач під час придбання, замовлення або використання продукції на території України має право на: належну якість та безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про неї тощо.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Інтернет-магазини стають все більш популярними. Адже сьогодні кожен хоч раз купував товар через інтернет-магазин. Однак товари є часто неякісні та виходять з ладу, або ж мають явні недоліки при отриманні.
Права споживача при купівлі товару через інтернет-магазин регулюються статтею 13 Закону України «Про захист прав споживачів».
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Реалізація технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, повинна здійснюватися з використанням реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), а простіше касових апаратів.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Згідно з ч.11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення недоліків у товарі, вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Звертаємо увагу споживачів на необхідність вимагати від продавця (суб’єкта господарювання) видачі розрахункового документу встановленої форми при купівлі технічно складних побутових товарів.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до неї при продажу, і який вважається гарантійним строком.
Строк придатності обчислюється починаючи від дати виготовлення, яка також зазначається на етикетці або в інших документах, і визначається або часом, протягом якого товар є придатним для використання, або датою, до настання якої товар є придатним для використання.
- Деталі
- Автор: Відділ економіки
- Категорія: Захист прав споживачів
Частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі - Закон) передбачено право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).
Інформація про продукцію, в тому числі, повинна містити дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.